reklama

Dvojhodinovú prednášku si na slovenskej univerzite ceníme na 16 eúr

Dostal som pozvanie prednášať na Slovenskej zdravotníckej univerzite (SZU). Postgraduálnym študentom všeobecného lekárstva som mal priblížiť ako funguje špecializovaná paliatívna starostlivosť v Nemecku, kde som donedávna pôsobil.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (26)
SZU
SZU (zdroj: SZU)

Záujem ma potešil a ponuku som rád prijal. Veď je to česť spolupracovať s najvyššou inštitúciou postgraduálneho vzdelávania na Slovensku.

16 euro. Toto je odmena, ktorá podľa „platného Cenníka SZU“ prislúcha za dvojhodinovú prednášku školiteľovi lekárov v postgraduálnej príprave.

Suma, ktorá veľa vypovedá o našom školstve a prioritách v spoločnosti. 

Za 16 eúr sa má školiteľ poctivo odborne pripraviť, nadchnúť a motivovať. A to v spoločnosti, kde lepší pánsky strih stojí viac.

V takejto realite je ťažké obstáť odborne, aj ľudsky. Mnohí sa rozhodnú žiť na hrane svojich morálnych zásad, iní sa zaradia do šera priemernosti, alebo zanevrú na všetkých a všetko. Neprichádzame len o veľký osobnostný potenciál. Následky v školstve sú dramatickejšie. Študenti neresti násobia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kde hľadať dôvody? V rozbujnenom školstve bez pridanej hodnoty. Vo výchove vysokoškolsky vzdelaných ošetrovateľov pre okolité štáty Európy, v doškoľovaní lekárov v miniúväzkovej inštitúcii, v produkcii pavedy, ktorá nemá klinickú súvislosť ani medzinárodnú kredibilitu. A v uzatvorených zmluvách „na kamoša“, vďaka ktorým parkovanie pred univerzitou je drahšie ako pri viedenskom múzeu.

Unudenému vrátnikovi som podal kľučku z prednáškovej miestnosti, ktorá mi ostala v ruke a popri ošuntelých budovách zašlej kramárskej slávy som sa pobral späť domov.

Slovensko je zvláštna krajina.

Krajina sklonených hláv a biznisu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bez zásadnej reformy školstva, vedy a vzdelávania to tak ostane.

Peter Stachura

Peter Stachura

Bloger 
  • Počet článkov:  43
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Budúcnosť nie je vo hviezdach,budúcnosť je v nás... https://zalepsiezdravotnictvo.skhttp://www.davatjeviac.sk Zoznam autorových rubrík:  PolitikaCestovanieMedicínaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu